.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
احداث اولین شهرک دولتی شمال کشور در ساری

فرماندار ساری گفت: اولین شهرک دولتی شمال کشور در ساری احداث می شود.

به گزارش شمال نیوز، منصورعلی زارعی بعد از ظهر دوشنبه در ششمین جلسه شورای اداری شهرستان ساری با بیان اینکه مسکن مهر در گهرباران در زمینی به مساحت 100 هکتار در دست احداث است، افزود: در ساری در تمامی زمینه ها و بخش ها در حال کار و فعالیت با انرژی بیشتری هستیم.

وی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت نهم فعالیتهای صنعتی در استان به صورت جدی شروع شده است، خاطرنشان کرد: در زمینه فعالیتهای صنعتی در استان، نوجوان هستیم.

زارعی با اشاره به اینکه مبنای خوبی برای پیشرفت و توسعه ساری در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برای هر حوزه کاری، بانک اطلاعاتی کاملی تهیه و تدوین شده است که تمام مسئولان شهرستانی می توانند از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تا پایان سال 88 اولین برنامه مربوط به چشم انداز 20 ساله را به پایان خواهیم برد، تصریح کرد: همانند برنامه استانی 8 محور توسعه در شهرستان ساری داریم که بر اساس آنها در حال فعالیت هستیم.

فرماندار مرکز استان مازندران با انتقاد از بعضی از مسئولان دستگاههای اداری و اجرایی ساری مبنی بر اینکه متاسفانه به آمایش های لازم در هر بخش توجه خاصی ندارند، خاطرنشان کرد: سواحل ساری آزادسازی شده و اکنون نیز در حال ساماندهی سواحل هستیم.

زارعی با اشاره به اینکه دریافت مجوزهای ساخت مجتمعهای نرگس، ماهان و تجن از نمونه کارهای خوب است، افزود: در حوزه راه سازی در تمامی محورها در حال کار هستیم.

وی با بیان اینکه برای همه پروژه های عمرانی مراحل مناقصه انجام شده است، اظهار داشت: بقیه مسائل اداری در دست اقدام است.

زارعی با اشاره به اینکه 80 درصد مصوبات دور دوم سفر اجرایی شده است، تصریح کرد: روسای ادارات شهرستان موظف به پیگیری مصوبات سفر در حوزه خود هستند.

فرماندار مرکز استان مازندران با تاکید بر ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر توسط دستگاههای خدمات دهنده عمومی خاطرنشان کرد: باتوجه به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید باید تمام مقدمات کارها آماده و تمام دستگاهها نیز باید به سازمان آموزش و پرورش کمک کنند.

زارعی با اشاره به در پیش بودن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید با همه توان بهترین برنامه ها را در این هفته انجام دهیم زیرا که انجام این کارها کمترین پاسداشت از خون شهداست.

در ادامه این جلسه نماینده مردم ساری در مجلس نیز طی سخنانی گفت: برنج‌های وارداتی در کشور دارای ارزش غذایی نیستند اما مورد استقبال مردم قرار می‌گیرند.

سید‌ رمضان شجاعی با اشاره به اینکه 60 درصد اعضای کابینه دولت دهم جدید هستند، افزود: برای اجرای برنامه پنجم در مجلس کمیته‌ های مختلفی شکل گرفته است که می‌توان در اجرای این امر برخی از نواقص برنامه‌های چهارم را مورد توجه قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد و باور به شعارهای دولت می‌تواند در راه رسیدن به اهداف بالادست تاثیرگذار باشد.

شجاعی رکود اقتصادی جهانی را از جانب ابرقدرت‌ها ساختگی دانست و اظهار داشت: کشورهای بزرگ در مقابل رکود اقتصادی شکست نمی‌خورند و با ایجاد اینگونه ساختار اقتصادی در جهان فقط کشورهای در حال توسعه و رقبای خرده پا را از صحنه اقتصادی برخواهند داشت.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران از لحاظ سیاسی، اقتصادی و مذهبی در جایگاهی قرار دارد که به دلیل عدم وابستگی به کشورهای بزرگ در این رکود اقتصادی به طور جدی مورد تهدید قرار نگرفت.

شجاعی خاطرنشان کرد: سیاستهای پولی، بانکی و بازار بورس ایران مرتبط با اقتصاد کلان دنیا نبوده و در سود رسانی به قدرتهای بزرگ نقش‌آفرین نخواهد بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در‌باره برطرف کردن کمبودهای استان افزود: باتوجه اعتبارات اختصاص یافته در کشور و استان مدیران باید اهتمام ویژه‌ای به پروژه‌های اولویت‌ دار استان داشته باشند تا مازندران در مسیر توسعه یافتگی دچار مشکل نشود.

شجاعی تصریح کرد: ورود بخش خصوصی به عنوان یکی از بزرگترین پشتوانه اعتباری می‌تواند در اجرای برنامه‌های توسعه یافتگی کلان استان کمک کار باشد و مسئولان ارشد و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید از این اقشار حمایت کرده تا با تلاش مضاعف بتوان مازندران را به جایگاه اصلی رساند.

شجاعی با اشاره به اینکه برخی از سرمایه‌گذاران با ارائه طرح وارد می‌شوند اما فقط قصد ضرر رساندن به استان را دارند، گفت: اهداف کاذب برخی از بخشهای خصوصی سبب می‌شود تا در اجرای برنامه‌های چشم‌انداز عقب بمانیم و این اقشار در ایجاد بیکاری استان تاثیر‌گذار بوده و نیز مسئولان باید با این قشر جدی برخورد کند.

نماینده مردم ساری در مجلس همچنین افزود: در استان مازندران کشاورزی و صنعت باهم همسو نیستند در حالیکه ایجاد صنایع باید منطقه‌ای باشد که مازندران درباره کشاورزی در تمام جوانب برای ایجاد صنعت قابل تعریف است.

وی مشکلات کشاورزی را در مازندران جدی دانست و اظهار داشت: فقط چهار درصد کشاورزی استان مکانیزه است.

شجاعی تصریح کرد: حمایت از کشاورزان باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد تا با ورود برنج خارجی در استانی که قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود، آسیبی به برنج کاران وارد نشود.

نماینده مردم ساری در مجلس همچنین افزود: مازندران با اعلام منطقه انرژی مسیر شکوفایی را در پیش گرفته است و در فراوری انرژی دارای جهش‌هایی می‌شود که در مسیر توسعه موفق خواهد بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.